Atölyeler
Atölye 1: Refleksoloji ile Dokunuşun Gücü: Çocuklarda Gelişimi Destekleyen Bütüncül Yaklaşımlar
Öğr. Gör. Şenay Şirin (Şişli Meslek Yüksekokulu), Prof. Dr. Arzu Özyürek (Karabük Üniversitesi)
Bu atölyenin amacı, refleksolojinin çocuk gelişimi üzerindeki destekleyici etkilerini tanıtmak,
temel uygulama alanlarını aktarmak ve katılımcılara refleksolojiye dair farkındalık kazandırmaktır.
Uygulamalı içeriklerle refleksolojinin çocukların fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişim süreçlerine
nasıl entegre edilebileceği gösterilecektir.
Katılımcı Sayısı: 50
Atölye 2: Çocuklarda Gelişimi Destekleyen Oyun Terapisi Uygulamaları
Dr. Cengiz Çelik (Selçuk Üniversitesi)
Bu atölyenin amacı, çocuk gelişimini destekleyen bir müdahale yöntemi olarak oyun terapisinin
temel ilkelerini tanıtmak, terapötik oyun tekniklerini uygulamalı olarak göstermek ve katılımcılara
çocuklarla güvenli bağ kurma süreçlerinde oyun terapisinin rolünü kazandırmaktır.
Katılımcı Sayısı: 20
Atölye 3: Sanat Terapi
Doç. Dr. E. Gülriz Akaroğlu (Tarsus Üniversitesi)
Bu atölyenin amacı, sanatın kişisel gelişim ve iyileştirici yönünü yaşatmak.
Katılımcı Sayısı: 20
Atölye 4: Fonolojik Farkındalık Destek Programı (FonFar-Dp)
Prof. Dr. Figen Turan (Hacettepe Üniversitesi), Doç. Dr. Asya Çetin (Karabük Üniversitesi),
Tuğba Ünal Keleş, Cansu Özcan (Disleksi Merkezi)
Bu atölyenin amacı, Fonolojik Farkındalık Destek Programı (FonFar-Dp) ile çocukların doğal öğrenme isteklerini artırmak,
oyun temelli etkinliklerle dil gelişimlerini desteklemek ve eğiticilere uygulanabilir stratejiler kazandırmaktır.
Katılımcı Sayısı: 30
Atölye 5: Orff Eğitimi Atölyesi
Doç. Dr. Özden Kuşçu (Selçuk Üniversitesi)
Bu atölyede Carl Orff felsefesi doğrultusunda müzik, beden perküsyonu ve ritmik danslarla
katılımcıların yaratıcılıklarını keşfetmeleri hedeflenir.
Katılımcı Sayısı: 20
Atölye 6: Okul Öncesi Dönemde Dikkat sorunları ve Öğrenme Güçlüklerini Yürütücü İşlev Temelli Müdahalelerle Önleme ve Destekleme: Teoriden Uygulamaya
Uzm. Dr. Ece Merve Yazar Kahraman,Çocuk Gelişim Uzmanı Beyza Yenibağcı Bozdağ (DiaMind Zihin Akademisi Çocuk-Ergen Psikiyatri & Psikoterapi Kliniği)
Bu atölyenin amacı, Atölye çalışmasında katılımcıların okul öncesi dönemdeki çocukların dikkat sorunlarını ve öğrenme güçlüklerini yürütücü işlevler bakış açısıyla değerlendirebilmeleri için hem kuramsal hem de uygulamaya dönük bilgiler verilmesi hedeflenmiştir. Atölye sürecinde, dikkat sorunlarına ve öğrenme güçlüklerine yürütücü işlev temelli müdahalelerin nasıl uygulanacağı, bu uygulamaların ilerleyen dönemde yürütücü işlev becerilerine katkısı konuları ele alınacaktır. Uygulamaya dönük bilgilerin vaka örnekleriyle desteklenmesinin yanısıra değerlendirme yaklaşımları, etkinlik önerilerini ve pratik uygulamalara da yer verilecektir.
Katılımcı Sayısı: 30
Atölye 7: Zihin Kuramı ve Sosyal Biliş Becerilerinin Yürütücü İşlevler Perspektifinden Geliştirilmesi: Teoriden Uygulamaya
Uzm. Dr. Merve Kuz Keleş,Çocuk Gelişim Uzmanı Songül Kizi (DiaMind Zihin Akademisi Çocuk-Ergen Psikiyatri & Psikoterapi Kliniği)
Bu atölyenin amacı, çocukların sosyal biliş ve zihin kuramı becerilerinin gelişimini yürütücü işlevler perspektifinden ele alarak hem kuramsal hem de uygulamaya dönük bir bakış açısı kazandırmaktır. Atölye sürecinde, bu becerilerin çocukların sosyal-duygusal gelişimindeki rolü, yürütücü işlevlerle olan ilişkisi ve çocukları günlük becerilerinde zorlanmaya nasıl eşlik ettiğine dair teorik bilgiler verilecektir. Ayrıca katılımcılar, teorik bilgileri vaka örnekleriyle pekiştirmesi için etkinlik önerileri, pratik uygulamalar ve değerlendirme yaklaşımlarını somut olarak görebilecek ve deneyimleyebileceklerdir.
Katılımcı Sayısı: 30
Atölye 8: Bütüncül Bakışla Çocuk Tanıma Aracı; İşlevsellik Yetiyitimi ve sağlığın Uluslararası Sınıflandırması-ICF
Doç. Dr. D. Melek Er (Atılım Üniversitesi), Doç. Dr. Filiz Aslan (Hacettepe Üniversitesi)
Bu atölyenin amacı, Atölyenin birinci oturumunda; ICF hakkında tarihsel süreç ve kavramsal çerçeve ile ilgili bilgiler paylaşılacaktır.
İkinci oturumda ise; ICF Bütünleştirme hizmetlerinde kullanımı ve örnek olgu sunumu yapılacaktır.
Katılımcı Sayısı: 25
Atölye 9: Ölçek Geliştirmede ve Uyarlamada Madde Oluşturma ve İstatistiksel Süreçler Arasındaki İlişkiler
Doç. Dr. Fatma Betül Kurnaz (Karabük Üniversitesi)
Bu atölyenin amacı, Katılımcıların, ölçek geliştirme sürecinde madde yazımından başlayarak uyarlama süreçlerine kadar geçen aşamalarda istatistiksel kararlarla içeriksel düzenlemeler arasındaki ilişkiyi kavramaları; madde analizleri, madde seçimi, faktör analizi gibi teknik süreçlerle içeriksel geçerlik arasındaki bağlantıları fark etmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca atölyede örnek veri setleriyle uygulama yapılarak, katılımcıların bu süreci deneyimlemeleri sağlanacaktır.
Katılımcı Sayısı: 50
Atölye 10: Çocuk Gelişiminde STORIGAMI
Prof. Dr. Ebru Hasibe Tanju Aslışen (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi)
Bu atölyenin amacı, Çocuk gelişimi açısından origami eşliğinde hikaye anlatımının öğrenilerek uygulanması, çocuk gelişimcilerin farkındalıklarının arttırılması açısından önem taşımaktadır. 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü’nde Üniversite Senatosundan geçerek seçmeli ders olarak açılan “Çocuk Gelişimi ve Storigami” dersinin çok küçük bir bölümünü oluşturan diyagram okuma ve ve origami katlaması üzerine hikaye yazarak anlatma çalışması atölyenin temelini oluşturacaktır.
Katılımcı Sayısı: 30
*Atölyeler güncellenmeye devam edecektir.